Informacja dla klientów dotycząca składania
reklamacji/skarg/wniosków
W przypadku posiadania zastrzeżeń dotyczących usług świadczonych przez Bank Spółdzielczy
w Wierzbinku w zakresie wykonywania czynności bankowych w rozumieniu ustawy prawo bankowe
z dnia 29 sierpnia 1997 r., klient ma prawo złożyć reklamację. Szczegółowe wytyczne dotyczące
składania reklamacji, skarg i wniosków jak również obowiązujące formularze, zostały zamieszczone
poniżej.
Bank Spółdzielczy w Wierzbinku, w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 23 września 2016 r.
o pozasądowym rozpatrywaniu sporów konsumenckich, informuje, iż podmiotem uprawnionym,
właściwym do pozasądowego rozpatrywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami
lub osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, wspólnikami spółek cywilnych oraz
rolnikami jest Rzecznik Finansowy. Szczegółowe informacje o zasadach rozwiązywania sporów można
uzyskać w Biurze Rzecznika Finansowego, pod adresem: ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa
oraz na jego stronie internetowej https://rf.gov.pl/
Bank Spółdzielczy w Wierzbinku w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 23 września 2016 r.
o pozasądowym rozpatrywaniu sporów konsumenckich, informuje, iż podmiotem uprawnionym
właściwym do rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami lub osobami
fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, wspólnikami spółek cywilnych oraz rolnikami jest
Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego, na zasadach określonych w Regulaminie Sądu
polubownego. Szczegółowe informacje o zasadach rozwiązywania sporów można uzyskać pod
adresem: ul. Piękna 20, 00-549 Warszawa oraz na stronie internetowej
http://www.knf.gov.pl/regulacje/Sad Polubowny/
Bank Spółdzielczy w Wierzbinku w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 23 września 2016 r.
o pozasądowym rozpatrywaniu sporów konsumenckich, informuje iż podmiotem uprawnionym
właściwym do rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami jest Bankowy
Arbitraż Konsumencki przy Związku Banków Polskich. Szczegółowe informacje o zasadach
rozwiązywania sporów można uzyskać pod adresem: ul. Kruczkowskiego 8, 00-380 Warszawa oraz na
stronie internetowej https://zbp.pl/dla-konsumentow/arbiter-bankowy/działalnosc/
Załączniki:
Formularza reklamacji dla klienta indywidualnego
Formularz reklamacji dla klienta indywidualnego - karty